Internetesített számlák
A Hewlett-Packard Magyarország és a Triad Kft. arra készül, hogy az amerikai CheckFree cég technológiáját felhasználva teljes körű megoldást nyújtson azoknak a vállalatoknak, amelyek az internet lehetőségeit kihasználva szeretnének partnereiknek és ügyfeleiknek elektronikus számlamegjelenrtési és fizetési lehetőséget nyújtani.
Az együttműködés keretében a Hewlett-Packard fővállalkozásában a HP és a Triad szakemberei biztosítják mindazt a hardvert, szoftvert, valamint biztonsági és bevezetési szolgáltatásokat, amelyek egy hasonló internetes alkalmazás esetén felmerülnek. Néhány hete olvashattuk, hogy a HP Magyarország leggyorsabb informatikai vállalatává szeretne válni. így ezen terv első eredményének tekinthető ez az együttműködés. A Triad Kft. képviselte CheckFree vállalat dolgozta ki azt a technológiát, melynek segítségével a meglévő informatikai rendszerekből kinyerhető adatok, vagyis számlaegyenlegek, bankszámlakivonatok, vagy akár közüzemi számlák rendkívül gyorsan, alig néhány hét alatt megjeleníthetők az interneten. A megoldás az Elektronikus számlamegjelenítés és fizetés (Electronic Bill Presentment and Payment - EBPP) nevet viseli. A technológia alkalmazásával megvalósított megoldások közvetlenül kapcsolódhatnak internetes elszá-molóházhoz. vagyis a pénz- piac szereplőinek adósságait kezelő központhoz is, így szinte bárhol, bármikor kifizethetjük számláinkat.
CheckFree iSolutions
Ha egy szolgáltató - legyen az akár bank, akár vízmű - a CheckFree iSolutions megoldást választja, az egyenlegek és számlák szinte bármilyen eszközzel megtekinthetők - a zsebszámítógéptől kezdve a mobiltelefonon, digitális televízión és asztali számítógépeken át az utcai internet-kioszkokig. Hogy ez miért jó? Gondoljunk csak bele, soha többé nem kell sorba állni a bankban! Ez már önmagában is nagy előny, különösen ha figyelembe vesszük, hogy a Killen & Associates prognózisa szerint 2005-re Európa-szerte összesen mintegy húszmilliárd számlát kézbesítenek elektronikusan az összes számla majdnem 70%-át. (Más vállalatok kicsit szerényebb, 60% körüli arányt jósolnak.)
A CheckFree nem afféle tegnap alakult cég: a megoldás a piac majd 90%-át uralja.
Világszerte olyan nagyvállalatok használják, mint a Citibank, a Chase Manhattan bank, az ABN Amro, az AT&T, az MCI WorldCom, a Cable & Wireless, a Cellural One, a SwissCom telekommunikációs szolgáltatók, vagy a Ford autógyár.
Az elv
Hogyan is működik ez a rendszer? Az együttműködési szerződés értelmében a Hewlett-Packard szakemberei a korábbi megoldásoknál sokkal gyorsabban, alig néhány hét alatt bevezetik a Check-Free-t a megrendelőnél. Telepítik a szükséges hardvert és szoftvert, és integrálják a megoldást a megrendelő számlázási rendszerével. A folyamat végeztével a megrendelő vállalat ügyfelei azonnal, bárhonnan, bármilyen böngészővel hozzáférhetnek egyenlegükhöz anélkül, hogy a telefonközpont várakoztatná őket, vagy be kellene fáradniuk az ügyfélszolgálati irodába. A CheckFree e-bilijei természetesen tökéletesen biztonságosak, egyenlegünket és számláinkat csak mi nézhetjük meg. adatainkhoz nem férhet hozzá arra illetéktelen. Az elektronikus számlával, vagyis az e-bill-lel tehát időt takaríthatunk meg, és bárhol, bármikor hozzáférhetünk régebbi egyenlegeinkhez is. A CheckFree EBPP megoldása egyedülálló előnyöket biztosít a megrendelőknek (nem véletlenül uralja piaca 90%-át). A számlázás, az egyenlegek megjelentetése, az egyenleglekérdezési és elektronikus fizetési lehetőségek automatizálása az ügyfélszolgálati terhelés csökkenését eredményezi, és az új szolgáltatások bevezetését is jóval gyorsabbá teszi. A CheckFree iSolutions megoldással ügyfeleink természetesen nem csak a friss adatokhoz férhetnek hozzá, akár két-három éves számláinkat is visszakereshetjük. A technológia mind fogyasztói (B2C), mind vállalatközi (B2B) kapcsolatokban kitűnően használható.
Az előny a fogadónál
A hasonló üzleti megoldások célja persze kettős: a versenyelőny, az ügyfelek jobb kiszolgálása mellett fontos szempont a hosszú távú megtakarítás. Egy érzékletes példa: az Andersen Consulting havi telefonszámlája körülbelül 20 000 (!) oldal, vagyis egy teljes raklapnyi papír. Gondoljunk csak bele, mekkora költséggel járhat ennyi nyomtatott adat feldolgozása, vagy akár csak raktározása! Magyarországon van néhány speciális probléma, ami még megoldásra vár az ilyen szolgáltatások mindennapivá válása előtt: a jogszabályok például - egyelőre - nem teszik lehetővé az elektronikus számlák könyvelését. De ha csak az előbbi példákra gondolunk, máris látjuk, hogy ettől függetlenül van fantázia az e-billekben. Ki ne szeretné a mostaninál gyorsabban és kényelmesebben megtudni, hogy áll a havi mobilszámlája, vagy van-e még elég pénz a hitelkártyáján?
A CheckFree iSolutions egy érdekes plusz szolgáltatása, hogy a célzott marketingtevékenységet is segíti. A rendszer lehetővé teszi az ún. up-sellinget és cross-sellinget, vagyis az egyenleget ellenőrző ügyfelünknek a már megrendelt termékhez vagy szolgáltatáshoz kapcsolódó, vagy akár attól független termékeket és szolgáltatásokat is ajánlhatunk. Ez gyakorlatilag olyan, mint amikor telefonszámlánk mellé új telekommunikációs szolgáltatásokat ismertető anyagokat vagy kedvezményes ajánlatokat kapunk. A CheckFree marketingmodulját az átlagos üzleti felhasználók számára tervezték: néhány egyszerű beállítással indíthatunk rendkívül komplex, sokféleképp szegmentált kampányokat. A számlát megjelenítő lapon célzott. testreszabott reklámcsíkok és szöveges ajánlatok jeleníthetők meg: ha például szokatlanul alacsony az egyenlegünk, bankunk automatikusan kölcsönt ajánlhat. Az e-bill-megoldás bizonyos üzletágakban különös jelentőséggel bír, hiszen számos szolgáltatónál rendkívül fontos, hogy az ügyfelek bármikor lekérdezhessék számlaegyenlegüket. Ezen vállalatok számára léteznek standard, rendkívül gyorsan bevezethető, testre szabható megoldásmodulok. Ilyenek például a közüzemi szolgáltatók, a telefon- és kábelszolgáltatók, a számlázás- szolgáltatók, a bankok, brókercégek és biztosítótársaságok. Ha tehát valóban eljön az a szép új világ, amit a Hewlett-Packard és versenytársai ígérnek, egészen új problémával kell szembenéznünk: mihez kezdjünk a hirtelen felszabadult időnkkel?
2000. július 28.
forrás: Magyar Hírlap
A képre kattintva teljes méretben tekintheti meg a megjelent cikket!